Payconiq GO
Payconiq GO
Zo werkt het
Open de Payconiq GO-app of surf naar go.payconiq.be

Geef het bedrag in en bevestig

De betaler scant de QR-code

...en bevestigt de aankoop

U ontvangt meteen een betaalbevestiging op uw scherm

Extra functionaliteiten
Kies hoe u de QR-code toont
Op een sticker of rechtstreeks op uw scherm? U beslist in enkele klikken wat het best bij u past.
Pop-up betaalbevestiging
Elke betaling verschijnt meteen als duidelijke pop-up op uw toestel. Zo bent u direct zeker, zonder extra controle in het handelaarsportaal.
Met of zonder app
Werk zoals u wil: onderweg via de Payconiq GO-app of achter uw bureau via go.payconiq.be. Na activatie kunt u meteen aan de slag.
Geef makkelijk toegang aan uw medewerkers
Deel in enkele klikken een QR-code of link met uw medewerker(s), zodat zij betalingen in uw naam kunnen ontvangen op hun toestel.
Voeg zelf een mededeling toe
U kan een standaard een algemene mededeling toevoegen aan alle betalingen, of een individuele mededeling per betaling. Handig voor een eenvoudige reconciliatie.
Eenvoudige administratie
Exporteer met één klik een overzicht van al uw transacties in het handelaarsportaal.
Zo verloopt uw aanvraag
Ik heb al een Payconiq-handelaarsaccount, maar nog geen Payconiq GO-gegevens
Vraag uw Payconiq GO-gegevens hier aan

Ik heb nog geen Payconiq-handelaarsaccount
Vraag hier een Payconiq-handelaarsaccount met Payconiq GO aan

U ontvangt de gegevens via e-mail

Volg de stappen om te starten met Payconiq GO

Ontdek de vijf meestgestelde vragen over deze oplossing
Wanneer komt de betaling van een klant op mijn bankrekening?
Een betaling met Payconiq volgt dezelfde route als een overschrijving. Afhankelijk van de bank waarbij u en uw klant zijn aangesloten, kan de betaling meteen of pas de dag nadien binnenkomen.
Heeft u gekozen voor gegroepeerde (bulk) uitbetaling? Dan verzamelen wij alle transacties van de dag en ontvangt u de dag nadien één overschrijving op uw bankrekening.
Bij sommige banken duurt een overschrijving iets langer dan bij andere.
Waar kan ik mijn MerchantID terugvinden?
Uw Payconiqklantennummer of MerchantID kan u terugvinden op uw Payconiq-factuur of in het handelaarsportaal via het menu “Klantenservice”.
Uw MerchantID staat helemaal bovenaan de webpagina.
Wat zijn de limieten om Payconiq-betalingen te ontvangen?
Om Payconiq betalingen te ontvangen via de QR code op sticker, kassasysteem, betaalterminal, factuur of website bestaat er geen limiet. U kunt dus onbeperkt betalingen ontvangen.
Uw klant heeft echter wel een betaallimiet die afhankelijk is van de registratie in hun zijn app.
- Heeft uw klant zijn of haar bankrekening gekoppeld in de Payconiq by Bancontact app?
Dan is zijn limiet afhankelijk van zijn bank
- Argenta
€2.500 per transactie - AXA
€2.500 per dag - Bank van Breda
€1.500 per transactie en €2.500 per dag - Belfius
€350 per dag en €1.000 per week - Beobank
€1.500 per transactie en €2.500 per dag - BNP Paribas Fortis
€500 per dag (let op, overschrijvingen via de Easy Banking app worden hier ook bijgeteld) - CBC
€1.000 per dag (€125 per dag voor minderjarigen) - CPH
€1.000 per dag - Fintro
€500 per dag (let op, overschrijvingen via de Fintro Bank app worden hier ook bijgeteld) - Hello Bank!
€500 per dag (let op, overschrijvingen via de Hello Bank! app worden hier ook bijgeteld) - KBC
€1.000 per dag (€125 per dag voor minderjarigen) - KBC Brussels
€1.000 per dag (€125 per dag voor minderjarigen) - Keytrade
€1.000 per dag - ING
€2.500 per dag (let op, overschrijvingen via de ING Banking app worden hier ook bijgeteld) - VDK
€2.500 per dag
- Als uw klant zijn bankrekening niet heeft gekoppeld, verwerken wij de betaling via zijn geregistreerde Bancontact-kaart. In dit geval bedraagt de limiet maximaal 1500 euro per verrichting en maximaal 2500 euro per dag en per kaart, ongeacht de bank. Deze limiet is alleen van toepassing wanneer de betaling wordt uitgevoerd via de Payconiq by Bancontact-app. Als uw klant een bankapp gebruikt, geldt de limiet van de bank.
LET OP! Als handelaar is het niet toegelaten om professionele betalingen te ontvangen via de QR code die kan worden gegenereerd in de Payconiq by Bancontact app. Deze functionaliteit is bedoeld om betalingen tussen vrienden uit te voeren en heeft een limiet van € 250.
Wat te doen in geval van feitelijke vereniging of niet-geregistreerde ondernemingen?
Ook in het geval van feitelijke verenigingen of niet-geregistreerde ondernemingen wordt er een klantenonderzoek of Customer Due Diligence (CDD) proces doorlopen. Hiervoor vragen we om een Verklaring Feitelijke Vereniging in te dienen samen met kopieën van de identiteitsbewijzen van alle bestuurders.
Ontdek de ideale oplossingen voor uw activiteit
Zelfstandigen
Ontdek een voordelige manier om ter plekke en online vlot betalingen te ontvangen.

Verenigingen
Ga met of zonder KBO voor een vlotte werking. Ook voor feitelijke verenigingen!

Vrije beroepen
Bekijk de opties op maat van uw dienst.

Goede doelen
Pak fondsenwerving en donatiebeheer efficiënt aan.

Events en festivals
Vind de oplossing die bij uw unieke evenement past.

Grote bedrijven
Retailketens, nutsvoorzieningen, telecom-operatoren... Ontdek de mogelijkheden.

Iedereen kan mobiel betalen met Payconiq via deze apps

Een vraag?
Contacteer ons of vind uw antwoord in de FAQ's