Ik wil inloggen in de app, maar ik ben van telefoonnummer of e-mailadres veranderd.
Maakte je je Payconiq by Bancontact-account een tijd geleden aan, maar ben je ondertussen van telefoonnummer of e-mailadres veranderd? Als je opnieuw moet inloggen in de app, krijg je als veiligheidsmaatregel 2 inlogcodes opgestuurd: een via sms en een via e-mail. Als je telefoonnumer of e-mailadres niet meer overeenkomt, kan je simpelweg de optie 'Ik ben van telefoonnummer/e-mailadres veranderd' aantikken. Dit laat je toe je account te verwijderen en een nieuw account aan te maken met je nieuwe gegevens.
OPGELET: sommige oude versies van de app worden vanaf een bepaald moment niet meer ondersteund, waardoor mobiel betalen vanaf dat moment niet langer mogelijk is. In dit geval worden je gelinkte bankrekening en -kaart(en) automatisch ontkoppeld in de app. Je moet de app dan updaten en je bankrekening en -kaart(en) dan opnieuw koppelen.
Other FAQs
-
Aan de slag
- Ik heb de verkeerde verificatiecode ingevoerd tijdens de installatieprocedure.
- Ik heb geen sms-code ontvangen tijdens de installatieprocedure.
- Ik heb tijdens de installatieprocedure de code via e-mail niet ontvangen. Wat nu?
- Ik kan mijn bankrekening niet koppelen in de app
- De app werkt niet en lijkt te zijn vastgelopen. Hoe los ik dat op?
-
Betalingen uitvoeren
- Als ik iemand wil terugbetalen, moet ik dan tot het einde van de transactie bij de ontvanger blijven?
- De mededelingen op mijn rekeningafschriften over betalingen onder vrienden verschillen van de mededelingen in mijn transactiehistoriek in de app. Hoe komt dat?
- Hoelang blijven de transacties zichtbaar in mijn historiek?
- Kan dezelfde QR-code door verschillende betalers worden gescand?
- Soms kan ik geen kaart kiezen wanneer ik een transactie uitvoer. Hoe komt dat?
-
Privacy en veiligheid
- Hoe kan ik de gegevens in mijn app beveiligen?
- Ik gebruik mijn smartphone voor het uitvoeren van betalingen. Heeft mijn gsm-operator dan toegang tot mijn persoonlijke gegevens?
- Ik wil inloggen in de app, maar ik ben van telefoonnummer of e-mailadres veranderd.
- Waarom moet de app toegang krijgen tot de camera van mijn toestel?
- Waarom wil de app berichten sturen naar mij?
-
Functies van de app
- Hoe kan ik mijn klantenkaarten toevoegen via een widget op het startscherm van mijn smartphone?
- Hoe krijg ik toegang tot mijn klantenkaarten?
- Hoe vind ik de contactpersonen die ik vanop afstand kan terugbetalen met de Payconiq by Bancontact-app?
- Hoe voeg ik klantenkaarten toe aan de app?
- Hoelang is een betaalverzoek geldig?
-
Diensten
- Ik kan niet bijdragen aan een Kadonation-geschenk.
- De gegevens van de geldautomaat in de app kloppen niet.
- Facturen | Ik heb de functionaliteit ‘Facturen’ in mijn app geactiveerd, maar ik heb nog geen documenten ontvangen.
- Facturen | Welke bedrijven kunnen mij facturen bezorgen via mijn Payconiq by Bancontact app?
- Facturen | Wie is POM?
-
Varia
- Ik ben mijn pincode vergeten of ik heb drie keer een verkeerde pin ingegeven. Wat moet ik doen?
- Ik kan niet meer betalen met mijn Payconiq by Bancontact-app. Ik krijg een bericht dat mijn bank de betaling weigert omdat mijn kaart of de kaart van de begunstigde geblokkeerd is.
- Ik krijg de foutmelding ‘Autorisatie mislukt’ te zien. Wat kan ik doen om dit op te lossen?
- Wat als ik mijn smartphone verlies of als iemand mijn toestel steelt? Kan iemand er dan betalingen mee uitvoeren?
