Hoe installeer ik de Payconiq by Bancontact-app?
De app installeren is erg makkelijk. Zoek in de App Store (iOS) of Google Play Store (Android) naar 'Payconiq by Bancontact' en tik op het pictogram van de app. De download start automatisch. Daarna installeer je de app in enkele stappen. Hou zeker je kaartlezer of Digipass bij de hand. Zorg er ook voor dat je de app van je bank hebt gedownload op je smartphone.
Als je de itsme-app op je smartphone hebt geïnstalleerd, selecteer dan deze optie. Het configureren van de Payconiq by Bancontact-app is nog eenvoudiger met itsme, omdat je je gegevens niet handmatig hoeft in te geven.
Installeer de Payconiq by Bancontact-app met itsme:
- Kies voor de itsme-app wanneer deze optie wordt aangeboden. Je wordt automatisch doorgestuurd naar je itsme-app.
- In de itsme-app:
- Bevestig je identificatie in de app door te kiezen voor ‘Inloggen’.
- Je achternaam, voornaam, telefoonnummer en e-mailadres worden door itsme naar de Payconiq by Bancontact-app gestuurd. Je keert vervolgens automatisch terug naar de Payconiq by Bancontact-app.
- In de Payconiq by Bancontact-app:
- Bevestig je e-mailadres en valideer het met de code die je per e-mail wordt toegestuurd.
- Kies een pincode. Dit is de code die je zal gebruiken om je betalingen te bevestigen.
- Voeg je Bancontact-kaart toe aan de app.
- Koppel je bankrekening.
Je hebt itsme niet op je telefoon en kiest ervoor om je app handmatig te configureren:
- Geef eerst je telefoonnummer in en bevestig met een sms-code die je zal ontvangen.
- Vul je naam en e-mailadres in om je account aan te maken en kies een pincode. Deze pincode zal je gebruiken om al je betalingen te bevestigen.
- Voeg je Bancontact-kaart toe aan de app.
- Koppel vervolgens je bankrekening aan de app en je krijgt toegang tot alle features (indien je bank dit toelaat).
Heb je alle stappen met succes doorlopen? Perfect! Dan kan je nu overal mobiel betalen met de Payconiq by Bancontact-app.
Je kan ook nog extra Bancontact-kaarten registreren - maximum 5 - door 'Voeg kaart toe' te kiezen via de optie 'Betaalmiddelen' uit het hoofdmenu. Je kan slechts één bankrekening koppelen en dit geeft je toegang tot de contactenlijst, de winkellijst en de optie om een betaalverzoek te sturen.
Other FAQs
-
Aan de slag
- Ik heb de verkeerde verificatiecode ingevoerd tijdens de installatieprocedure.
- Ik heb geen sms-code ontvangen tijdens de installatieprocedure.
- Ik heb tijdens de installatieprocedure de code via e-mail niet ontvangen. Wat nu?
- Ik kan mijn bankrekening niet koppelen in de app
- De app werkt niet en lijkt te zijn vastgelopen. Hoe los ik dat op?
-
Betalingen uitvoeren
- Als ik iemand wil terugbetalen, moet ik dan tot het einde van de transactie bij de ontvanger blijven?
- De mededelingen op mijn rekeningafschriften over betalingen onder vrienden verschillen van de mededelingen in mijn transactiehistoriek in de app. Hoe komt dat?
- Hoelang blijven de transacties zichtbaar in mijn historiek?
- Kan dezelfde QR-code door verschillende betalers worden gescand?
- Soms kan ik geen kaart kiezen wanneer ik een transactie uitvoer. Hoe komt dat?
-
Privacy en veiligheid
- Hoe kan ik de gegevens in mijn app beveiligen?
- Ik gebruik mijn smartphone voor het uitvoeren van betalingen. Heeft mijn gsm-operator dan toegang tot mijn persoonlijke gegevens?
- Ik wil inloggen in de app, maar ik ben van telefoonnummer of e-mailadres veranderd.
- Waarom moet de app toegang krijgen tot de camera van mijn toestel?
- Waarom wil de app berichten sturen naar mij?
-
Functies van de app
- Hoe kan ik mijn klantenkaarten toevoegen via een widget op het startscherm van mijn smartphone?
- Hoe krijg ik toegang tot mijn klantenkaarten?
- Hoe vind ik de contactpersonen die ik vanop afstand kan terugbetalen met de Payconiq by Bancontact-app?
- Hoe voeg ik klantenkaarten toe aan de app?
- Hoelang is een betaalverzoek geldig?
-
Diensten
- Ik kan niet bijdragen aan een Kadonation-geschenk.
- De gegevens van de geldautomaat in de app kloppen niet.
- Facturen | Ik heb de functionaliteit ‘Facturen’ in mijn app geactiveerd, maar ik heb nog geen documenten ontvangen.
- Facturen | Welke bedrijven kunnen mij facturen bezorgen via mijn Payconiq by Bancontact app?
- Facturen | Wie is POM?
-
Varia
- Ik ben mijn pincode vergeten of ik heb drie keer een verkeerde pin ingegeven. Wat moet ik doen?
- Ik kan niet meer betalen met mijn Payconiq by Bancontact-app. Ik krijg een bericht dat mijn bank de betaling weigert omdat mijn kaart of de kaart van de begunstigde geblokkeerd is.
- Ik krijg de foutmelding ‘Autorisatie mislukt’ te zien. Wat kan ik doen om dit op te lossen?
- Wat als ik mijn smartphone verlies of als iemand mijn toestel steelt? Kan iemand er dan betalingen mee uitvoeren?
