Hoe herken ik een Payconiq-transactie op mijn uittreksels voor gegroepeerde uitbetalingen?
Payconiq maakt gebruik van overschrijvingen om de transacties die werden gedaan in uw zaak uit te betalen op uw bankrekening.
Als u hebt gekozen voor gegroepeerde uitbetaling van de transacties in uw zaak, is de afzender van de betaling altijd Bancontact Payconiq Company NV/SA.
De mededeling ziet er altijd als volgt uit:
Datum van de transacties (8 tekens) + uitbetalingsreferentie (24 tekens) + groeperingsreferentie (max. 35 tekens) + PQ BulkRecon (9 tekens) + uw Payconiq-aansluitingsnummer (24 tekens)
Maakt u gebruik van CODA voor reconciliatie van uw transacties? Dan leggen we u hier uit hoe u de transacties kan herkennen.
Other FAQs
- Payconiq in de praktijk
-
Mijn Payconiq-uitbetalingen
- Gegroepeerde uitbetalingen
- Ik heb een e-mail ontvangen met de vraag om mijn bedrijfsgegevens bij te werken. Waarom?
- Kan ik de naam van de betaler via gegroepeerde betaling nog terugvinden?
- Kan ik via gegroepeerde uitbetalingen een integratie doen met mijn boekhoudingssysteem of andere administratieve systemen?
- Wanneer komt de betaling van een klant op mijn bankrekening?
-
Mijn handelaarsaccount beheren
- Handelaarsovereenkomst beëindigen
- Controle van mijn bedrijfsstructuur
- Diensten aanbieden via Payconiq by Bancontact
- Ik gebruik Payconiq GO. Mag ik mijn bedrijfsgegevens voor de periodieke controle bevestigen en aanpassen in de Payconiq GO-app of op de website?
- Waar kan ik terecht met vragen over mijn contract?
- Payconiq-oplossingen voor handelaars
- Een handelaarsaccount aanvragen
- Aan de slag met het handelaarsportaal
- Mijn Payconiq-factuur
-
Alles over maaltijdcheques via Payconiq
- Hoe werken maaltijdcheques met Payconiq voor klanten?
- Hoe kan u betalingen met maaltijdcheques via Payconiq activeren of aanvragen?
- Hoe verloopt de uitbetaling van een ‘gecombineerde’ transactie met maaltijdcheques en Payconiq?
- De betalingen met maaltijdcheques ontbreken in mijn betalingsoverzicht.
- Hoe kan ik mijn ‘gecombineerde’ transacties met maaltijdcheques en Payconiq opvolgen?
-
Werkingskost
- Blijft de werkingskost van toepassing als er geen transacties plaatsvinden?
- Ik heb meerdere Payconiq-handelaarsaccounts (Merchant ID’s) voor mijn zaak. Hoe kan ik deze samenvoegen?
- Is de jaarlijks gefactureerde werkingskost van € 18 inclusief btw?
- Mijn BTW-nummer is veranderd. Waarom wordt mij opnieuw een werkingskost aangerekend?
- Moet ik als bedrijf of vereniging meermaals de werkingskost betalen indien ik meer dan één handelaarsaccount (Merchant ID) heb?
-
Payconiq GO
- Gebruik ik dezelfde gegevens om in te loggen op het handelaarsportaal en het Payconiq GO-portaal?
- Hebben de Payconiq GO-gebruikers die ik aanmaak toegang tot mijn bankgegevens?
- Hoe kan ik betalingen ontvangen via Payconiq GO?
- Hoe kan ik veranderen van Payconiq GO-betalingen via sticker naar Payconiq GO-betalingen op een scherm?
- Hoe maak ik een Payconiq GO-gebruiker aan?
