Wat is het UBO register?
In de strijd tegen het witwassen van geld en de financiering van terrorisme (ook wel gekend als Anti Money Laundering of AML wetgeving) bent u in België sinds 2019 verplicht uw onderneming te registreren in het UBO register van de Federale Overheidsdienst Financiën. Dit UBO register is een centrale database waarin de informatie over alle fysieke personen achter vennootschappen en andere juridische entiteiten (de zogenaamde 'uiteindelijke begunstigden' ofwel 'ultimate beneficial owners') zal worden bijgehouden.
Het UBO register is toegankelijk via de website van de FOD Financiën of rechtstreeks op de website van het UBO Register. Hier kunt u een uittreksel opvragen dat meteen de structuur van uw organisatie en alle UBO's weergeeft. Voor meer hulp kunt u terecht in de gebruikershandleiding van het UBO register of bij de FOD Financiën.
Other FAQs
- Payconiq in de praktijk
-
Mijn Payconiq-uitbetalingen
- Gegroepeerde uitbetalingen
- Ik heb een e-mail ontvangen met de vraag om mijn bedrijfsgegevens bij te werken. Waarom?
- Kan ik de naam van de betaler via gegroepeerde betaling nog terugvinden?
- Kan ik via gegroepeerde uitbetalingen een integratie doen met mijn boekhoudingssysteem of andere administratieve systemen?
- Wanneer komt de betaling van een klant op mijn bankrekening?
-
Mijn handelaarsaccount beheren
- Handelaarsovereenkomst beëindigen
- Controle van mijn bedrijfsstructuur
- Diensten aanbieden via Payconiq by Bancontact
- Ik gebruik Payconiq GO. Mag ik mijn bedrijfsgegevens voor de periodieke controle bevestigen en aanpassen in de Payconiq GO-app of op de website?
- Waar kan ik terecht met vragen over mijn contract?
- Payconiq-oplossingen voor handelaars
- Een handelaarsaccount aanvragen
- Aan de slag met het handelaarsportaal
- Mijn Payconiq-factuur
-
Alles over maaltijdcheques via Payconiq
- Hoe werken maaltijdcheques met Payconiq voor klanten?
- Hoe kan u betalingen met maaltijdcheques via Payconiq activeren of aanvragen?
- Hoe verloopt de uitbetaling van een ‘gecombineerde’ transactie met maaltijdcheques en Payconiq?
- De betalingen met maaltijdcheques ontbreken in mijn betalingsoverzicht.
- Hoe kan ik mijn ‘gecombineerde’ transacties met maaltijdcheques en Payconiq opvolgen?
-
Werkingskost
- Blijft de werkingskost van toepassing als er geen transacties plaatsvinden?
- Ik heb meerdere Payconiq-handelaarsaccounts (Merchant ID’s) voor mijn zaak. Hoe kan ik deze samenvoegen?
- Is de jaarlijks gefactureerde werkingskost van € 18 inclusief btw?
- Mijn BTW-nummer is veranderd. Waarom wordt mij opnieuw een werkingskost aangerekend?
- Moet ik als bedrijf of vereniging meermaals de werkingskost betalen indien ik meer dan één handelaarsaccount (Merchant ID) heb?
-
Payconiq GO
- Gebruik ik dezelfde gegevens om in te loggen op het handelaarsportaal en het Payconiq GO-portaal?
- Hebben de Payconiq GO-gebruikers die ik aanmaak toegang tot mijn bankgegevens?
- Hoe kan ik betalingen ontvangen via Payconiq GO?
- Hoe kan ik veranderen van Payconiq GO-betalingen via sticker naar Payconiq GO-betalingen op een scherm?
- Hoe maak ik een Payconiq GO-gebruiker aan?
